• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
چمران

بهره‌مندی از تجارب شهرهای خواهرخوانده ضروری است

  • کد خبر : 3223
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
بهره‌مندی از تجارب شهرهای خواهرخوانده ضروری است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اهمیت ارتباط با شهرهای خواهرخوانده از جمله هاوانا خبر داد.

به گزارش شوراپرس، مهدی چمران، در دیدار با هیئت شهر هاوانا، اظهار کرد: کشور کوبا را خوب می‌شناسیم به خصوص که وقتی انقلاب کوبا به دست فیدل کاسترو رخ داد، جوان بودم و جوانان در ایران راه و رسم جنگ‌های چریکی کاسترو را دنبال می‌کردند و با این انقلاب، روش‌های مبارزه علیه امپریالیسم در کشورهایی که تحت سلطه و سیطره آنها بودند عوض شد و راه مبارزات مسلحانه و چریکی را در پیش گرفتند.

وی افزود: روی برای مردم مبارز ایران همیشه کوبا و فیدل کاسترو اهمیت و ارزش داشته و برایشان احترام خاصی قائل بوده‌اند و به این دلیل است که نزدیکی زیادی را با ملت کوبا احساس می‌کنیم.

چمران ادامه داد: هنوز هم شاهد سخت‌گیری‌های آمریکا در ارتباط با کوبا هستیم. آنان با اینکه به طور علنی و رسمی اعلام کردند که تمام تحریم‌ها را برداشتیم، اما می‌دانیم که هنوز تحریم‌ها وجود دارد و خودمان نیز این تحریم‌ها را حس کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درست است که این تحریم‌ها برای کشور ایران بسیار سخت بوده است، اما از آن بهره گرفتیم و نتیجه آن خودکفایی و جهش علمی داخلی بود.

وی اضافه کرد: هاوانا شهری با نقاط قدیمی و دیدنی فراوانی است و همانطور که دیروز گفتم، تهران نیز یک چنین شرایطی دارد و این نقاط مشترک می‌تواند ارزشمند باشد، شما در کوبا گردشگران زیادی دارید که از هاوانا بازدید می‌کنند و این تجربه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند که این تجربه می‌تواند برایمان ارزشمند باشد. البته می‌دانیم علیه کشور کوبا و همینطور کشور ایران تبلیغات بسیار زهرآگینی انجام و سختگیری‌هایی می‌شود که مردم دنیا به اینجا نیایند و این کشورها را نبینند و وقتی می‌آیند و می‌بینند حقیقت برایشان روشن می‌شود.

چمران تصریح کرد: به هر حال مدیریت شهری تهران آمادگی تبادل تجربیات و اطلاعات را با شهر دوست و خواهر خوانده هاوانا را دارد، چرا که شما نیز تجربه بافت فرسوده و نقاط قدیمی و همینطور ساختن شهرهای جدید را مانند ایران دارید که به خوبی می‌توانیم این هماهنگی را در کنارتان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقطه قدیمی شهر هاوانا در یونسکو به ثبت میراث فرهنگی رسیده که این خیلی ارزشمند است، در تهران نقاطی مانند کاخ گلستان و نظایر آن و حتی ساختمان‌ها و ابنیه قدیمی دیگری داریم که به ثبت میراث فرهنگی یونسکو رسیده است و به عنوان نقاط پربازدید می‌توان از آنها نام برد، اما نحوه بهره‌برداری و استفاده از این اماکن نیز مهم است. البته می دانم ساختار آن ساختمان‌ها و نقاط ثبت شده در هاوانا با ساختاری که در کشور ایران داریم متفاوت است، اما به هر حالت اصول آن یکی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به هر حال امیدوارم این سفر کوتاه نتایج بسیار بلند و ارزشمندی داشته باشد و بتوانیم در تحکیم روابط دوستانه و صمیمانه بین ایران و کوبا گام برداریم و با برقراری ارتباط خواهرخواندگی بین تهران و هاوانا بهترین اتفاقات رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=3223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.