• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
عضو شورای شهر تهران؛

بررسی لایحه شهردار تهران جهت مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در مراسم اربعین

  • کد خبر : 3806
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
بررسی لایحه شهردار تهران جهت مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در مراسم اربعین
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۱ بررسی می‌شود.

به گزارش شوراپرس، نرگس معدنی‌پور امروز_ یک‌شنبه بیست و سوم مردادماه_ در هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی در خصوص این لایحه بررسی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: با عنایت به بند ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، مصوب ۱۳۳۴ و نظر به اقدامات ارزنده و برنامه‌های شهرداری تهران در سنوات گذشته در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و انتظارات و مطالبات شهروندان تهرانی و زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در مشارکت و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین در سال جاری و تقسیم کار ملی انجام شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این خصوص به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به منظور تأمین خدمات مطلوب، مناسب و فراهم کردن امکانات و تجهیزات ضروری، رفاهی، بهداشتی و همچنین کمک به ایجاد پایگاه‌های مورد نیاز برای زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با اربعین حسینی (ع) ضمن جذب کمک‌های مردمی و خیران، از محل ردیف اعتبار پیش‌بینی شده با عنوان کمک به اجرای برنامه‌های آئین عاشورایی و اربعین حسینی (ع) و ردیف مشخص شده با عنوان اعتبار پیش بینی نشده هزینه‌ای در اختیار شهردار تهران در کلیه مأموریت‌ها و برنامه‌ها، در بودجه مصوب ۱۴۰۱ شهرداری تهران حداکثر تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه کند.

وی افزود: شهرداری باید گزارش عملکرد در این خصوص را در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ منظور و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند، دو تبصره در این زمینه اضافه شده است. در تبصره اول انتخاب دو نفر به عنوان ناظر شورای اسلامی شهر در ستاد اربعین حسینی (ع) یک نفر از کمیسیون بودجه و یکی از فرهنگی اجتماعی و در تبصره دوم شهرداری تهران موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را پس از اجرای مراسم اربعین حسینی (ع) حداکثر ظرف مدت یک ماه به شورا ارائه کند.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=3806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.