• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

پاک کردن صورت مساله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس

  • کد خبر : 4667
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۲۴
پاک کردن صورت مساله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس
علیرغم وعده رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در 21 آبان 1402 در خصوص عدم تعطیلی مدارس، باز هم نتیجه جلسات کمیته اضطرار که در پایان رای به تعطیلی مدارس در روز دوشنبه صادر شد.

به گزارش شوراپرس، در حالی که مدارس بسیاری از شهرهای آلوده امروز دوشنبه ۲۷ بازگشایی می شوند آذر ۱۴۰۲ مجازی شد، به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، تعطیلی مدارس تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

بر اساس گزارش کمیسیون نود شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰، هزینه مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار بوده که این میزان امکان ساخت بیش از ۲۰ تونل صدر نیایش در تهران را فراهم کرده است.

قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۵ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، اما به گفته مهدی پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، این قانون به درستی اجرا نشد. تنها بند این قانون که اجرا می شود غیبت از مدرسه با غلظت آلاینده ۱۵۰ است. از آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۸ روز است که مدارس به دلیل آلودگی هوا غیبت کرده اند.

آلودگی هوا گریبان بسیاری از کلان شهر های کشور را گرفته و به گفته کارشناسان اولین راه کار مسوولان تعطیلی مدارس است. این در حالی است که رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می گوید «تعطیلی مدارس راه حل نیست و فقط برای گذر از وضعیت بحرانی است» و معاون عمرانی استاندار تهران و عضو کمیته اضطرار آلودگی هوا میر محمدغراوی به خبرنگار فارس می گوید «تعطیلی مدارس آلودگی را کم می کند چرا که بسیاری از والدین با ماشین شخصی بچه ها را به مدرسه می برند.»

رضا طبایی کارشناس محیط زیست می گوید: مهمترین راه حل آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد مترو است، همانطور که مشکل آلودگی هوای پکن را حل کردند. پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان نیز برقی شدن حمل و نقل را مهمترین راه حل این مشکل می داند.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.