• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

وضعیت رمپ‌های دوچرخه سواری/ تعیین تکلیف زمین‌های چمن مصنوعی شهرداری

  • کد خبر : 3039
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
وضعیت رمپ‌های دوچرخه سواری/ تعیین تکلیف زمین‌های چمن مصنوعی شهرداری
آخرین وضعیت رمپ‌های دوچرخه سواری و زمین‌های چمن مصنوعی شهرداری تبریز در بیست و ششمین جلسه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

پرویز هادی صبح روز دوشنبه در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون ورزش و جوانان اظهار کرد: طی روز گذشته مصوبه احیای سازمان ورزش مجددا در دستور کار برای بررسی قرار گرفته بود که امیدواریم هرچه سریعتر این مهم تعیین تکلیف خواهد شد.
در ابتدای بیست و ششمین جلسه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز وضعیت گزارش وضع موجود رمپ های دوچرخه سواری در سطح شهر ارائه و راهکارهای لازم جهت تشویق مردم به ورزش دوچرخه سواری در ترددهای شهری مورد بررسی قرار گرفت.
هادی، رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در این باره بیان کرد: طی صحبتی که با شهردار تبریز داشتم دریافتم که در خصوص رمپ های دوچرخه سواری طرح هایی جدیدی دارند که می خواهند پیاده سازی کنند.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: بسیاری از شهروندان تبریزی علاقمند به استفاده از دوچرخه هستند و می خواهند برای تردد به مسیر کاریشان از این وسیله استفاده کنند منتهی زیرساخت های لازم آنچنان فراهم نیست.
رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تمامی کشورهای پیشرفته دوچرخه اصلی ترین وسیله تردد برای مردم بوده و مسافت های مد نظرشان را با این وسیله طی می کنند.
هادی در بخش دیگری هم تاکید کرد: به نظرم بهتر است به این موضوع مهم دیدی همه جانبه داشت و در حوزه حمل و نقل نیز تمهیداتی برایش تعریف کرد.
فریدون بابایی اقدم، نائب رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: اتفاقاتی که اخیرا در حوزه ورزش افتاده قابل تحسین بوده که در راستای توسعه ورزش همگانی و سلامتی شهروندان انجامی می گیرد.
نائب رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موضوع رمپ های دوچرخه سواری یکی از اصلی ترین مباحث موجود در حوزه ورزشی است که باید به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: معمولا در حوزه شهرسازی اگر بخواهیم طرحی را مصوب کنیم ابتدا وضعیت موجود سپس طرح و بعد پیشنهادات را در آن حوزه مد نظر و بررسی قرار می دهیم.
بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این رابطه هم ابتدا باید نگرش ها را نسبت به وضعیت موجود به دست بیاوریم و سپس از حمل و نقل نیز کمک گیریم تا طرح را پیاده سازی کنیم، همچنین زیرساخت های ترافیکی و بحث‌های فرهنگی نیز باید مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در حوزه دوچرخه سواری در چهارمین دوره شورای شهر مطرح کرد: در آن زمان طرحی برای دوچرخه سواری اجرایی و حتی ایستگاه هایی برایش تعبیه شده ولی طولی نکشید که شاهد مشکلاتی از قبیل خراب شدن دوچرخه ها، نا ایمن بودن خیابان ها و…  شدیم.
نائب رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز با ابراز نگرانی از ناایمن بودن خیابان ها برای دوچرخه سواری گفت: به عنوان یک نماینده شهری نگران جان عزیزانی هستیم که در خیابان هایی که محلی برای دوچرخه سواری تعریف نشده است، هستم.
بابایی اقدم در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: پیشنهادم این است یک جلسه ویژه با حضور تمامی مدیران ذیربط برای این طرح برگزار و گزارش وضع موجود ارائه داده شود تا پس از آن تصمیماتی در این راستا اتخاذ شود.
شهرام دبیری، عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: در کشورهای پیشرفته مسیرهایی برای دوچرخه سواری تعبیه شده که کاملا ایمن است ولی در شهر ما برای این وسیله محلی تعریف نشده و نا ایمن است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بهتر است مطالعات جدی در خصوص رمپ های دوچرخه سواری انجام گیرد، افزود: تنها مسیری که به صورت ایمن می تواند برای رمپ دوچرخه سواری مد نظر قرار گیرد، مسیر چایکنار است که از این راه میتوان به خیابان هم دسترسی دهیم.
این عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر طرح رمپ دوچرخه سواری در محدوده چایکنار را مطالعه کنیم با هزینه کم میتوانیم اقداماتی را عملیاتی کنیم، در محدوده خاوران نیز مسیری می توان برای این امر در نظر گرفت.
در ادامه بیست و ششمین جلسه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز موضوع تعیین تکلیف زمین های چمن مصنوعی شهرداری مطرح و گزارش وضعیت موجود بعد از تعمیر و راه اندازی ارائه شد.
در راستای استفاده بهینه از فضای ورزشی موجود شهرداری مقرر گردید چنانچه امکاناتی وجود نداشته باشد سازهای موجود توسط معاونت عمرانی تعبیه شود.
در ادامه بیست و ششمین جلسه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز موضوع طرح تابستانی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر بر برگزاری هرچه باشکوه این طرح تاکید کردند.
یاسین بجانی، عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در این راستا اظهار کرد: صحبت از برگزاری طرح های تابستانی شد که بهتر است در این راستا لازم است تایمی برای افراد کم توان جسمی و معلولان، جوانان فعال در مساجد و همچنین کارکنان و کارگران خود مجموعه شهرداری تبریز مد نظر قرار گیرد و از یاد نروند.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=3039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.