• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

تحقق بودجه ۱۴۰۲ از صددرصد عبور خواهد کرد

  • کد خبر : 4624
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
تحقق بودجه ۱۴۰۲ از صددرصد عبور خواهد کرد
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با توجه به اینکه در ۳ ماهه پایانی سال معمولا وضعیت کسب درآمد بهبود می‌یابد، گفت: روند تحقق بودجه رو به رشد است و درصد تحقق بودجه سال جاری از صددرصد عبور خواهد کرد.
به گزارش شوراپرس، حبیب کاشانی در جریان یکصدونودوهشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
حبیب کاشانی؛ خزانه‌دار شورای شهر تهران در ارتباط با گزارش اشاره شده اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری تهران در سال جاری ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است. در جدول هفت‌ماهه امسال مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۳۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان بودجه است که نسبت به وصولی به کل بودجه ۵۱ درصد است.
وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه و اردیبهشت‌ماه ۱۰۴۰ میلیارد تومان، خرداد ماه ۷۷۰۰ میلیارد تومان، تیرماه ۶۱۰۰ میلیارد تومان، مردادماه ۶۳۰۰ میلیارد تومان، شهریورماه ۵۴۰۰ میلیارد تومان و مهرماه ۴۴۰۰ میلیارد تومان بوده و شیب نزولی دارد، تصریح کرد: قرار بود از محل عوارض نوسازی ۷۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که ۳ هزار میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است.
در ادامه جلسه شورای شهر تهران لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ گفت: وضعیت عملکرد غیرنفت ما با مجوز شورا بسیار بهتر خواهد شد و درصد تحقق بودجه با این عملکرد از صددرصد بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق پرسنل و امور جاری بوده و مابقی آن به پروژه‌ها اختصاص یافته است، افزود: ۶۶۷۲ میلیارد تومان پرداختی به پروژه‌ها از سال قبل هنوز در سامانه ثبت نشده باید هزینه‌های جاری سریع‌تر ثبت شوند اما هزینه پروژه‌ها زمان‌بر است.
فروزنده با اشاره به اینکه ۱۵۱ درصد بودجه نسبت به تخصیص به پروژه‌ها تزریق شده است، گفت: معاونت خدمات شهری ۸۸ درصد، حمل و نقل ۱۵۹ درصد، امور مناطق ۸۰ درصد، فرهنگی و اجتماعی ۸۸ درصد، شهرسازی ۹۸ درصد، مالی بیش از ۲۰۰ درصد، منابع انسانی ۱۰۱ درصد، فنی و عمرانی ۲۱۶ درصد، املاک و مستغلات ۲۳۲ درصد و سایر واحدها ۸۸ درصد نقدینگی از شهرداری دریافت کرده‌اند.
لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.