• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

به دنبال انتقال تجربه در بین شهرهای کشور هستیم

  • کد خبر : 4568
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۰۲
به دنبال انتقال تجربه در بین شهرهای کشور هستیم
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما به دنبال انتقال تجربه در بین شهرهای مختلف کشور هستیم که در این خصوص می بایست تعاملات بین شهری افزایش یابد.

به گزارش شوراپرس، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر طبس و امام جمعه این شهرستان بیان داشت: طبس یکی از افتخارات کشور است که روایتی مهم از تاریخ کشور را که در ۵ اردیبهشت ۵۸ رخ داده ، در دل خود گنجانده است.

وی گفت: ما به دنبال انتقال تجربه در بین شهرهای مختلف کشور هستیم که در این خصوص می بایست تعاملات بین شهری افزایش یابد، ما نیز در شهر تهران علاقه داریم تا از تجارب موجود در دیگر شهرها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران پایتخت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است، بیان داشت: کلیه وزارتخانه ها و سازمان های بزرگ در شهر تهران مستقر هستند که همین موضوع هزینه هایی را به شهر تحمیل می کند ولی بابت آنها کمکی به مدیریت شهری صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کلانشهر تهران عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در شهر تهران مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد، اما بیشتر انتظارات مردم در این شهر از شهرداری است و این در حالی است که بسیاری از مشکلات موجود همچون ترافیک و آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی در شهر به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری است.

وی ادامه داد: از مهمترین وظایف شورای شهر سیاست گذاری، راهبری و نظارت بر چگونگی اجرای برنامه ها است، در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تلاشمان بر این بود که سیاست های مد نظر شورا در حوزه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

معدنی پور با بیان اینکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی از تنوع بسیاری برخوردار است، تاکید کرد: در شرایط امروز جامعه موضوعات این حوزه جزو اولویت های مهم مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به موضوعات فرهنگی، گفت: ما با تأسی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرهنگ را روح جامعه دانستند بایستی تلاش ویژه‌ای را در حوزه فرهنگی داشته باشیم؛ سالهاست که در شهرداری تهران شعار تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی داده می شود، اما این مهم هنوز محقق نشده است.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با وجود ضرورت های موجود برای توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی همیشه شاهد آن هستیم که کمترین میزان اختصاص بودجه به حوزه فرهنگی مربوط می شود؛ برای مثال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران تنها ۸ درصد بودجه به عملیات فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت در حالی که جوهره همه فعالیت ها باید موضوعات فرهنگی و اجتماعی باشد.

معدنی پور با بیان اینکه اگر تلاش در حوزه فرهنگی و اجتماعی به درستی به سرانجام نرسد یقینا کالبدها و زیرساخت ها در دیگر حوزه ها نمی توانند کارایی واثربخشی لازم را داشته باشند، گفت: تلاش ما بر این است تا رویکرد فرهنگی و اجتماعی پیوست تمام پروژه های شهری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین ماموریت های حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: باید تهدیدات را شناخت و با برنامه‌ریزی نسبت به مدیریت آنها اقدام کرد؛ مهاجر پذیر بودن، اعتیاد، طلاق، اسکان غیررسمی، حاشیه نشینی، کودکان کار و… از جمله آسیب های جدی شهر تهران هستند که باید تدابیر لازم برای پیشگیری در این حوزه ها در دستور کار قرار گیرد.

در پایان جلسه نسبت به ادامه تعاملات و ارتباطات لازم در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بین کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی دو شهر تاکید گردید.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.