• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر :

با کمبود اتوبوس مواجه هستیم

  • کد خبر : 4144
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
با کمبود اتوبوس مواجه هستیم
خط سه قطار شهری مشهد شاخص‌ترین پروژه در حوزه حمل‌ونقل است، مشهد در حوزه تعداد ناوگان حمل‌ونقل شهری نیز با کمبود مواجه بوده به گونه‌ای که یک هزار دستگاه اتوبوس بیش از تعداد فعلی نیاز دارد و مدیریت شهری باید در راستای رفع کمبودها برنامه‌ریزی کند.

به گزارش شوراپرس ، توسعه حمل‌ونقل یکی از ضروریات کنونی شهرهای کشور است؛ از این‌رو مدیریت شهری هر استان در راستای توسعه، بازسازی و خریداری ناوگان حمل‌ونقل عمومی ردیف بودجه‌ای را برای این حوزه تعیین کرده است تا بتواند مشکلات موجود را رفع کند و به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری بپردازد.

در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به توسعه حمل‌ونقل عمومی، ایجاد زیرساخت‌ها، نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و اضافه کردن خطوط به حمل‌ونقل شهری شده است تا رضایت خاطر شهروندان فراهم شود، علاوه‌بر این نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری به کاهش آلودگی هوا در شهر و کنترل ترافیک نیز کمک خواهد کرد، البته که مهم است مدیریت شهری به تمام مناطق شهر به یک اندازه و بر اساس عدالت محوری توجه کند تا معضلات حمل‌ونقل در تمام شهر رفع شود و در این صورت است که می‌توان شاهد نتایج کارآمد تغییرات ایجاد شده در شهر باشیم.

امروزه حمل‌ونقل یکی از نیازهای ضروری به ویژه در کلان‌شهرها است، از این‌رو نیاز به ظرفیت‌سازی برای توسعه حمل‌ونقل به ویژه حمل‌ونقل همگانی وجود دارد، در شهرهای بزرگ مانند مشهد سیستم ریلی می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان برای حمل‌ونقل باشد و به طور قطع کمک شایانی به تقویت حمل‌ونقل شهری می‌کند، لذا مدیریت شهری به صورت ویژه از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی‌هایی در راستای توسعه حمل‌ونقل ریلی داشته است و تلاش کرده است نیاز شهروندان را با تأمین زیرساخت‌ها فراهم کند.

در حال حاضر خط یک قطار شهری مشهد فعال و حدود دو ایستگاه برای تکمیل خط دو باقی مانده است. همچنین بخش زیادی از خط سه حفاری شده و جبهه جنوب شرقی در حال اتمام است، حفاری جبهه شمال غربی نیز طی سال‌های آینده به اتمام می‌رسد، همچنین حفاری خط چهار قطار شهری طی یک سال گذشته آغاز و تاکنون حدود یک کیلومتر از این خط حفاری شده است و برنامه داریم در این دوره مدیریت شهری علاوه‌بر تکمیل خط دو و رفع کمبودهای ناوگان خط یک بتوانیم فاز اول خط سه (۶ کیلومتر میانی) را به بهره‌برداری برسانیم.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.