• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

اهمیت استفاده از انیمیشن برای انتقال مفاهیم حقوق شهروندی

  • کد خبر : 4155
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۱
اهمیت استفاده از انیمیشن برای انتقال مفاهیم حقوق شهروندی
عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: طبق استانداردهای بین‌المللی به ویژه در کشورهای توسعه یافته آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه آغاز می‌شود، لذا ماندگاری و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

به گزارش شوراپرس ، سید وحید میرنظامی در خصوص لزوم آموزش فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی به ویژه در کشورهای توسعه یافته آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه آغاز می‌شود. آموزش‌هایی که در دوره پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی در مدارس انجام می‌شود، ماندگاری و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: این آموزش‌ها زمینه‌های مختلف ترافیک، پسماند، نگهداشت فضای سبز و دیگر مؤلفه‌های حقوق شهروندی جهت افزایش زیست‌پذیری شهر را در برمی‌گیرد که باید در محتوای کتب درسی گنجانده شود تا بسیاری از مسئولیت‌های اجتماعی از همان دوره کودکی و نوجوانی در قالب آموزش‌های رسمی و غیررسمی در شهروندان نهادینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری متولی رسمی آموزش نیست، اما به عنوان یک مجموعه اجتماعی و فرهنگی باید در زمینه آموزش غیررسمی با اعزام کارشناس به مدارس و اجرای دوره‌های کوتاه مدت به تقویت این امر بپردازد.

وی تاکید کرد: به کارگیری انیمیشن‌ها، طنز و فکاهی در این زمینه بسیار اثربخش خواهد بود که در این راستا شهرداری اراک با تولید مجموعه دیرین دیرین گام مؤثری در این جهت برداشته است.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.