• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
0
چمران در صد و بیست و هفتمین پویش امید و افتخار:

کمک های ماندگار رئیس جمهور شهید برای حمل و نقل عمومی کشور و تهران

  • کد خبر : 4900
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۴
کمک های ماندگار رئیس جمهور شهید برای حمل و نقل عمومی کشور و تهران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصدو بیست و هفتمین پویش امید و افتخار که برای رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی اختصاص داشت؛ تصریح کرد: کمک های ماندگار رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی برای حمل و نقل عمومی بسیار هائز اهمیت برای کشور و شهر تهران بود و برقی کردن ناوگان حمل ونقل عمومی تأثیر مستقیم در روح، جان و سلامت شهروندان خواهد داشت.
به گزارش شوراپرس، آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی شهر با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیر هادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ و محمد رضا پوریا فر، شهردار منطقه ۲۱ شهرداری تهران برگزار شد.
رئیس شورا با تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید اظهار داشت: در بحث حمل و نقل عمومی در کشور و شهر تهران رئیس جمهور فقید، کمک های شایانی را انجام داد. باید مسیر حرکت رو به جلو در بحث ناوگان عمومی، استمرار داشته باشد تا کمبودها به نحوه احسن جبران شود.
وی افزود: در طرح جامع ترافیک در شهر تهران، باید طوری عمل می کردیم که امسال حدود ۹ هزار اتوبوس در شهر وجود داشته باشد که متأسّفانه  با کوتاهی های صورت گرفته؛ امروز شاهد هستیم که حدود ۲۳۰۰ اتوبوس در شهر تهران وجود دارد و باید هر چه سریعتر به طرح جامع از پیش تعیین شده برسیم.
چمران در ادامه گفت: مدیریت شهری به دنبال برقی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران است که این امر، مستقیماً در روح، جان و سلامت شهروندان تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: ما کاری که می بایست برای افزایش تعداد اتوبوسها بکنیم و به اختصاص بودجه می پرداختیم را انجام دادیم و خوشبختانه در سال جاری و هم در سال گذشته این اتفاق افتاد. شهرداری هم تمام تلاش خود را کرده است.
او گفت: خرید های خارجی باید به موقع انجام بشود. ال سی گمرکی کارخانه ها باید باز بشود تا بتوانند وعده خود را محقق کنند. امیدواریم هم گمرک و هم بانک مرکزی، تلاش بیشتری بکنند.
چمران درخصوص استفاده از اتوبوسهای داخلی گفت: دغدغه ما در مرحله اول استفاده اتوبوس های داخلی است. در وزارت کشور و صمت باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا خرید های خارجی به موقع وارد چرخه حمل و نقل شود.
وی همچنین افزود: اتوبوس های خارجی، نه مدرن تر است نه به روز تر. تلاش می کنیم با شرکت های داخلی قرارداد ببندیم ولی آنها ظرفیت تحویل ماهانه ۵۰ اتوبوس را دارند. هرچقدر در داخل کشور بسازند؛ ما خریداری می کنیم. اما ماهی ۵۰ اتوبوس را هم تحویل نمی دهند. وقتی نمی دهند؛ برای رفاه مردم باید با چین همکاری کنیم. چرا درک این مسائل برای رسانه‌ها دشوار است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: اگر خرید از سازندگان اتوبوس، متوقف نمی‌شد و سازندگان، خطوط خود را تعطیل نمی‌کردند؛ الاآن در بحث حمل و نقل این همه مشکلات وجود نداشت و با افزایش چندین برابری قیمت اتوبوس مواجه نمی شدیم. باید همه از جمله دولت، وزارت صمت و بانک مرکزی  کمک کنند تا بتوانیم عقب افتادگی ده ساله را جبران‌ کنیم.
لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.