• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1
چمران:

ورود اتوبوس ها به شهر قطره چکانی است

  • کد خبر : 4679
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۱۹
ورود اتوبوس ها به شهر قطره چکانی است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از کمبود اتوبوس در شهر تهران گفت: متاسفانه ورود اتوبوس ها به شهر قطره چکانی است و باید این کمبود جبران شود.

به گزارش شوراپرس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و یکمین جلسه شورای شهر در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش اتوبوس رانی در سال ۱۴۰۲ گفت: زمانی که این دوره مدیریت شهری روی کار آمد، حرکت‌های رو به جلو تقریبا صفر بود و اتوبوس‌ها در حالت غیرفعال بودند.

وی افزود: شرکت‌های اتوبوس رانی اگر در ماه ۵۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل می‌دادند، در طول ۹ ماه در مجموع ۴۵۰ اتوبوس داشتیم اما این آمار موجود نسبت به نیاز مردم صفر است و لازم است برای برطرف کردن این نیاز با کشورهای مختلف که می‌توانند در کوتاه ترین زمان به ما اتوبوس بدهند، قرار داد ببندیم. باید این کمبودها جبران شود و وقتی که به شرایط عادی رسیدیم در ماه ۵۰ عدد اتوبوس تولید کنیم.

چمران با بیان اینکه ورود اتوبوس ها به شهر قطره چکانی است، تصریح کرد: رئیس شرکت ایرانخودرو به ما گفت تعدادی اتوبوس آماده داریم که می‌توانید از آنها استفاده کنید ولی متوجه شدیم که آنها دچار مشکلات فنی هستند و این که ما چقدر برای اتوبوس‌ها هزینه کردیم باید در بودجه ببینیم و توجه به آن باعث می‌شود که از بودجه کشور درست استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: مردم باید بدانند که شهرداری تلاش خود را کرده است. مدیریت شهری هفته ای سه روز برای بحث حمل و نقل عمومی وقت می‌گذارد اما مشکلات و عقب ماندگی ها زیاد است.

چمران درباره وضعیت مترو و تغییراتی که در چندماه اخیر رخ داده است، گفت: تحویل واگن‌های مترو ۲۴ ماه زمان می‌برد ولی من در این باره گفتم تحویل واگن‌ها زیر یک سال را نمی‌پذیرم. سال آینده در همین زمان با کمک وزارت کشور شاهد واگن‌های سه رام در شهر تهران هستیم. همچنین قرارداد اصلی در ارتباط با واگن های مترو در سال ۱۳۹۶ بسته شده است که ۷۹۱ واگن محقق شد و حالا این عدد به ۱۰۵۰ رسیده است.

چمران در خصوص نگهداشت بزرگراه‌ها افزود: یکی از مسئله‌های مهم نگهداشت بزرگراه‌ها است که متاسفانه به خوبی انجام نشده است تا شاهد افزایش کارآیی و ارتقا بخشی حمل و نقل باشیم.

وی با بیان اینکه مسئله کارتخوان های اتوبوس های بی آر تی مهم است، عنوان کرد: این مسئله مربوط به شرکت فاوا است که همیشه کم کاری می کند متاسفانه هرجا نام فاوا در میان باشد، کار می لنگد.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.