• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1
آقامیری مطرح کرد:

شمیرانات، حیات خلوت شهروندان تهرانی است/ توصیه به عدم تولید و رهاسازی زباله در مناطق گردشگری

  • کد خبر : 4920
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۴۲
شمیرانات، حیات خلوت شهروندان تهرانی است/ توصیه به عدم تولید و رهاسازی زباله در مناطق گردشگری
عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه بخش شمیرانات بعنوان حیات خلوت شهروندان تهرانی محسوب می شود گفت: مردم پایتخت در ایام تعطیلات با حضور در این مناطق علیرغم افزایش بار تردد وسایط نقلیه موجب بالا رفتن سرانه تولید پسماند هم می شوند که توصیه داریم مسافران از تولید و رهاسازی زباله امتناع کرده و به موضوع نظافت شهری دقت نظر داشته باشند.

به گزارش شوراپرس، نشست هم اندیشی در خصوص پسماند منطقه شمیرانات استان تهران و موضوعات مرتبط با آن به میزبانی شورای شهر تهران و با حضور سید محمد آقامیری، رییس کمیته عمران و عضو کمیسیون حمل و نقل شورا، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و برخی مدیران شهرداری و شورای بخش شمیرانات با هدف بررسی و رفع چالش های موجود برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مسئولان شهری شهرداری شمیرانات با طرح موضوعات و چالش های جاری این بخش بخصوص افزایش ورود شهروندان تهرانی در روزهای منتهی به اواخر هفته به این منطقه گردشگری و در نقطه مقابل آن افزایش پسماند، دغدغه هایی را مطرح و در خصوص این موضوعات بحث و تبادل نظر شد.

سید محمد آقامیری عضو شورا در جریان برگزاری این جلسه ضمن تاکید بر اینکه بخش شمیرانات بعنوان حیات خلوت شهروندان تهرانی محسوب می شود گفت: مردم پایتخت در زمان تعطیلات اواخر هر هفته و یا تعطیلات رسمی با حضور در این منطقه علیرغم افزایش بار تردد وسایط نقلیه موجب بالا رفتن سرانه تولید پسماند هم می شوند و به گفته مسئولان شهرداری شمیرانات، در این مقاطع زمانی بعضاً شاهد تولید شدن چندین تن زباله توسط گردشگران می شویم و با توجه به کمبود امکانات، قطعا روند دفع و یا امحاء پسماند با مشکلاتی مواجه می شود.

وی افزود: این حق طبیعی شهرداری تهران است که در چنین زمانی به یاری سایر شهرستان های استان تهران بیاید و از بروز چالش ها پیشگیری کند، چرا که این خدمات به مردم تهران داده می شود از این رو نمیتوان خدمات دهی را مرزبندی کرد؛ در حال حاضر منطقه یک شهرداری تهران نیز در این موضوعات با شهرستان های شمال تهران وجه مشترک دارند.

رییس کمیته عمران شورا در تشریح اقدامات و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بازدیدهایی که طی چند هفته گذشته از بخش لواسانات و رودبار و قصران بعمل آمد نیاز دیدیم تا جلسه ای با معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران داشته باشیم.

وی در خصوص موضوعاتی همچون پسماند این بخش از استان تهران عنوان کرد که مقرر شده بود که پسماند این منطقه به شهرداری تهران تحویل داده شود اما وجود برخی ناهماهنگی ها فرآیند آن را با دست اندازهایی مواجه کرده بود که در این جلسه پیگیری های لازم بعمل آمد مضافاً بر اینکه در خصوص هزینه های مازاد پسماندها هم مقرر شد تا شهرداری تهران کمک هایی را در این بخش صورت دهد.

آقامیری همچنین موضوع دیگر مورد بررسی در این جلسه را ایجاد هماهنگی با سازمان بهشت زهرا و دیگر دستگاه ها برای حمل و نقل متوفیان و مشکلات تردد آنها ذکر کرد و در این باره اظهار داشت: مطابق قوانین متوقیان باید ابتدا به سازمان بهشت زهرا آورده می شد و با طی روند اداری در نهایت به محل قبلی برای تدفین بازگردانده می شد که همین موضوع موجب بروز ناراحتی هایی برای خانواده متوفیان می شد، از این رو مقرر شد تا با هماهنگی هایی که با سازمان بهشت زهرا صورت می گیرد دیگر لازم به انتقال پیکر متوفیان به بهشت زهرا باشد و در همان منطقه اعمال غسل، کفن و دفن صورت بپذیرد.

وی موضوع سگ های ولگرد را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست برشمرد و گفت: وجود بیشمار این حیوانات در این مناطق به یک معظل جدی تبدیل شده است، از این رو مقرر شد تا هماهنگی های لازم با بخش های مختلف برای جانمایی زمین برای احداث کمپ نگهداری سگ های ولگرد انجام شود تا اطمینان خاطر در این موضوع صورت گیرد.

 عضو شورا در ادامه با بیان اینکه موارد دیگری از جمله امکان سنجی برای دپوی نخاله های ساختمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت عنوان کرد که این مقوله نیز بعنوان یکی از موضوعات اصلی مبحث امروز طرح شد که هماهنگی هایی هم در این زمینه انجام خواهد گرفت مضافاً بر اینکه ما با جدیت پیگیر مصوبات این جلسه خواهیم بود تا در ماه های آینده موارد عملیاتی شده و موجب رفع دغده شهروندان شود.

 آقامیری در پایان خطاب به گردشگران این منطقه متذکر شد: با توجه به حضور شهروندان بخصوص مردم تهران در ایام تعطیلات ضرورت دارد که همه مسافران تلاش کنند تا آسیبی به محیط زیست وارد نکنند و از تولید و رهاسازی زباله امتناع کرده و به موضوع نظافت شهری دقت نظر داشته باشند.

لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.