• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی بافت فرسوده در تولید مسکن

  • کد خبر : 4594
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی بافت فرسوده در تولید مسکن
هشتاد و پنجمین "نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور" این هفته با حضور حجت الاسلام آقامیری در مسجد امام هادی(ع) منطقه۱۸ برگزار شد.
به گزارش شوراپرس، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت : نمی‌توان به بافت‌های فرسوده به عنوان هدف گذاری برای تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال چشم داشته باشیم، اما می توان امیدوار بود این بافت‌ها سهم ۱۰ الی ۱۵ درصدی در تولید مسکن داشته باشد.
حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری دردیدار صمیمانه با نمازگزاران مسجد امام هادی (ع) در محله ولیعصر جنوبی که با حضور شهردار و مدیران منطقه برگزار شده بود ، ضمن بیان مطلب فوق افزود : اساساً روند بازسازی در این بافت‌ها حرکت کندی دارد، این درحالی است که ما نیاز به مکانیزم پرسرعتی داریم که قادر باشد مشکل مسکن مردم را در زمان کوتاهتری حل کند، این در حالی است که مشکلات مالی و بی علاقگی بسیاری از مالکان به احیای بافت‌های فرسوده، سبب شده که روند بهسازی در این بافت‌ها بسیار کند باشد.
وی ادامه داد: بخش خصوصی برای ترغیب مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند ورود پیدا کند که البته اجرایی کردن این امر هم نیاز به مشوق‌های دارد که شهرداری و دولت باید این مشوق‌ها را به بخش خصوصی ارائه دهد تا در این زمینه ورود پیدا کند.
منتخب مردم تهران در پارلمان شهری در رابطه با این سوال که برخی بر این باورند که دولت در طرح جهش تولید مسکن، بهتراست که بیش از هر چیز به بافت‌های فرسوده که دارای خدمات زیربنایی و روبنایی است ورود پیدا کند، تاکید کرد: امکان سرمایه گذاری دولت در بافت‌های فرسوده بسیار کم است، بافت‌های فرسوده دست بخش خصوصی است و هرکس مالک ملک خود است و دولت نمی‌تواند، این املاک را تصاحب کند و آن را از مالکانشان بگیرد و آنها را برای بازسازی ملکشان مورد اجبار قرار دهد.
آقامیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش دغدغه های شهروندان این منطقه را درخصوص تعریض بلوار شهیدان بهرامی به گذری ۵۳ متری و تعیین تکلیف زیر گذر زقر با وجود خط آهن تهران – اهواز را امری منطقی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با تدابیر مدیریت شهری و همچنین رفع معارضین ملکی و تأسیساتی موجود، بتوان از این طرحها و پروژه ها به نفع شهر و شهروندان بهره جست.
گفتنی است در پایان این نشست صمیمانه نیز شهروندان بطور رو در رو و بی واسطه با نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر و مدیران شهری منطقه دیدار و به طرح مسائل و مشکلات خویش پرداختند.
لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.