• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
نجفی:

بسترهای فعالیت خیرین سلامت در شهر تهران فراهم شود

  • کد خبر : 4981
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۳۳
بسترهای فعالیت خیرین سلامت در شهر تهران فراهم شود
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت همکاری و بسترسازی برای فعالیت خیرین سلامت در شهر تهران تأکید کرد.
به گزارش شوراپرس، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم تقدیر از کادر درمان بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس و مدافع سلامت اظهار داشت: هموطنان زیادی از کادر درمان در دفاع مقدس و ایام شیوع ویروس کرونا جان خود را با رشادت هایی که داشتند؛ فدای انقلاب کردند و نباید جانفشانی های آنان را از یاد برد.
وی ادامه داد: ارتباط و تعامل مدیریت شهری با حوزه سلامت غیر قابل انکار است و مدیریت شهری نیز وظایفی در خصوص سلامت شهروندان دارد که در طرح جامع تفصیلی، برنامه چهارم توسعه شهر تهران و طرح های موضعی و موضوعی دیده شده و شورای شهر تکالیفی برای شهرداری در نظر گرفته است.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیریت شهری در بسیاری از موارد همچون ایام کرونا در قالب درمانگاه ها و خانه های سلامت در خدمت شهروندان بودند و کمبودها و تسهیل گری هایی داشته است.
نجفی گفت: سرانه سلامت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور به نسبت جمعیت قابل مقایسه نیست و کمبودهایی وجود دارد که مدیریت شهری در حد توان تلاش کرد تا این کمبود ها را جبران کند.
وی افزود: متأسفانه امروز برخی از مناطق شهر تهران مثل منطقه ۱۹ بیمارستانی ندارد اما در برخی از مناطق شاهد بیش از ۳۰ بیمارستان هستیم که عدالت در احداث بیمارستان در مناطق مختلف شهر تهران رعایت نشده است. دولت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادها باید نسبت به این مسئله توجه لازم داشته باشند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران یک پزشک هستند و انتظار می رفت که در حوزه سلامت اقدامات بیشتر و بهتری داشتند. همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند؛ مسئله سلامت موضوع درجه اول کشور است و باید به صورت جدی توجه لازم صورت گیرد.
نجفی افزود: یکی از راه‌های کاهش مشکلات سلامت شهر تهران، حضور خیرین سلامت در این حوزه است که قطعاً با حضور این عزیزان می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند. بیمارستان ها و شهرداران مناطق به ویژه مناطقی که دارای کمبود مراکز درمانی هستند باید بسترهای لازم برای حضور خیرین سلامت را فراهم کنند. حضور مردم و فعالیت های مردمی در عرصه های گوناگون نشان داده که بهتر و سریعتر به نتیجه می رسد و نباید از این ظرفیت غافل بود.
لینک کوتاه : https://shorapress.com/?p=4981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.